DEVAM: 51. Nebi
(sallallahu aleyhi ve sellem)’in Abdest Alış Şekli
وَاحِدٍ
وَذَكَرَ
الْحَدِيثَ
حَدَّثَنَا عُثْمَانُ
بْنُ أَبِي
شَيْبَةَ
حَدَّثَنَا
أَبُو
نُعَيْمٍ
حَدَّثَنَا
رَبِيعَةُ الْكِنَانِيُّ
عَنْ
الْمِنْهَالِ
بْنِ عَمْرٍو
عَنْ زِرِّ
بْنِ
حُبَيْشٍ
أَنَّهُ
سَمِعَ
عَلِيًّا رَضِيَ
اللَّهُ
عَنْهُ
وَسُئِلَ
عَنْ وُضُوءِ
رَسُولِ
اللَّهِ
صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
فَذَكَرَ
الْحَدِيثَ
وَقَالَ
وَمَسَحَ
عَلَى
رَأْسِهِ
حَتَّى
لَمَّا يَقْطُرْ
وَغَسَلَ
رِجْلَيْهِ
ثَلَاثًا
ثَلَاثًا
ثُمَّ قَالَ
هَكَذَا
كَانَ
وُضُوءُ
رَسُولِ
اللَّهِ
صَلَّى
اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
Minhal b. Amr'ın rivayet
ettiğine göre, Zirr b. Hubeyş, "Ali'ye Resulullah (sallallahu aleyhi ve sellem)'in abdest
alışından sorulduğunu işittim" demiş ve (yukarıdaki) Hadisi nakletmiştir.
(Bu nakil esnasında) Zirr, sözlerine şöyle devam etmiştir: "Ali (r.a.)
başını hiç su damlamayacak şekilde mesh etti, ayaklarını üçer kere yıkadı ve;
"İşte Resulullah (Sallallahu aleyhi ve Sellem)'tn abdesti böyleydi",
dedi."
Diğer tahric: Nesai,
tahare; Tirmizî, tahare
AÇIKLAMA: Bu Hadiste daha evvel geçen hadislerden farklı
olarak Hz .Ali’nin başına hiç su damlamayacak şekilde mesh ettiği ifadesi
vardır. Bu sözün anlamı Hz. Ali'nin başına bir kere mesh etmiş olmasıdır. Çünkü,
eğer başına üç kere mesh etseydi mutlak başından abdest sularının damladığı
görülürdü. Bu bakımdan Hadis: "Başına birden fazla mesh edilmez"diyen
Hanefilerin delilidir. "Başına hiç su damlamayacak şekilde mesh etti"
ifadesi aynı zamanda başa meshin az bir su ile yapılmasının müstehap olduğunu
gösterir. Bazıları da bu ifadeden "neredeyse su damlayacak şekilde başını
bol su ile mesh etti" anlamını çıkarmışlardır.